مقالات

تفاوت تشک طبی فنری با فنر پاکتی

تشک طبی فنری و تشک فنر پاکتی هر دو از نوع تشک‌های فشاری هستند که در اثر فشردگی بدن، به شکل مورد نظر فرد شکل می‌گیرند. اما با توجه به نحوه تولید و استفاده، تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد.

تشک طبی فنری از چندین لایه فنر سیمی تشکیل شده است و با روکش‌های مختلفی مانند فوم لاتکسی، پلی‌یورتان و… پوشیده می‌شود. این تشک‌ها بسیار انعطاف پذیر بوده و به خوبی به شکل بدن فرد پاسخ می‌دهند. بنابراین، فشار وارده بر بدن را به طور متناسب توزیع می‌کنند و راحتی بیشتری به بیماران بخصوص در صورت وجود دردهای عضلانی-اسکلتی ایجاد می‌کنند.از مهمترین مزایای تشک های طبی فنری میتوان به طول عمر بالا اشاره کرد.

مخاز سوی دیگر، تشک فنر پاکتی از فنرهای سیمی تشکیل شده است که هر یک به صورت جداگانه در یک پاکت قرار دارند. این تشک‌ها باعث کاهش نقاط فشاری بر روی بدن می‌شود و دارای عمر طولانی‌تری نسبت به تشک طبی فنری هستند. اما این تشک‌ها در مقایسه با تشک فنری دارای انعطاف پذیری کمتری هستند و در نتیجه به شکل بدن فرد کمتری پاسخ می‌دهند.مهمترین و بارز ترین خصوصیات فنر های پاکتی عدم انتقال حرکت به فرد دیگر هست.یعنی چنانچه فردی در طرف دیگر تشک حرکت کند دیگری این حرکت را احساس نخواهد کرد و خوابی لذت بخش تر را تجربه خواهید کرد

به طور کلی، هر دو نوع تشک طبی فنری و فنر پاکتی قابل استفاده هستند و برای انتخاب مناسب‌ترین نوع، باید نیازهای خاص هر فرد را در نظر گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *